Miley's Marie Claire interview: Over de schoonheids idealen in haar jeugd

DEEL 1 VAN MILEY'S MARIE CLAIRE INTERVIEW:  “Als popster hoorde je blond te zijn en lang haar te hebben en je moest iets straks aa...



DEEL 1 VAN MILEY'S MARIE CLAIRE INTERVIEW:

 “Als popster hoorde je blond te zijn en lang haar te hebben en je moest iets straks aantrekken met glitters”, vertelt Miley over haar tijd in Hannah Montana. “Ondertussen was ik een breekbaar meisje die een 16-jarige speelde met een pruik en kilo’s make-up. Het was net Toddlers & Tiaras.” Ze vervolgt: “Dat heeft me lichamelijk een beetje misvormd, omdat ik zo lang iedere dag opgemaakt werd. Als ik niet in de show zat, dacht ik: wie ben ik eigenlijk?”

Verder kreeg Miley te maken met nog meer problemen die ongewoon zijn voor een tiener, zoals het doorstaan van zware opnamedagen van 12 uur op de set van Hannah Montana: the movie. “Ik kreeg voor de opnames vaak angstaanvallen en opvliegers.”

Inmiddels rebelleert Miley graag tegen de gevestigde schoonheidsidealen. Maar toch wordt ze nog steeds onzeker, als ze weer eens een bewerkte foto van zichzelf op een tijdschrift ziet. “Als je kijkt naar bewerkte, perfecte foto’s, voelt het sh*t. Het is bizar dat mensen beslissen hoe we er allemaal uit moeten zien.”

Sinds vorig jaar is Miley het gezicht van de MAC Viva glam campagne. Met alle opbrengsten van de lipstick en de lipglass wordt geld opgehaald voor het AIDS fonds. Miley reageerde hierop: “Ik zal waarschijnlijk nooit het gezicht worden van een traditioneel modebedrijf, tenzij ze een wietrokende, liberale freak zoeken. Het is sowieso nooit mijn droom geweest om lipgloss te verkopen. Mijn droom is om de wereld te redden.”

Vanaf 18 september is Miley's Marie Claire issue te koop in de winkel. In het tijdschrift lees je het hele interview waarin Miley onder andere ook praat over haar nieuwe muziek voor haar volgende album.

You Might Also Like

0 reacties

Instagram

Disclaimer